tisdag 13 april 2010

Dör på Apoteket på MAS

Där är så räligt - alla har bandage och odefinierade sjukdomar och typ mysbrallor och foppatofflor. Vill desinficera hela mig efter ett besök där. Åh äckligt. Måste dock dit imorn igen. Ser inte fram emot det. Ser däremot fram emot att få leka sjuksyrra när le bf, smålänning som han är, vill spara in på ett vårdisbesök och låter moi ta bort hans stygn efter en smärre operation. Alltså jag är så hedrad. Och lite äcklad. Men mest - så jäla peppad. Han hade googlat hur man ska göra, men jag tänker att det är lätt. Här behövs banne mig inga instruktioner. Skulle det knipa så ringer jag familjens riktiga sjuksyrra. Men hörrni vad jag älskar att leka hobbydoktor. Jag opererar gärna mig själv när det behövs och det finns få saker jag tycker lika mycket om som alsolsprit. Och pincetter. Det kommer man långt med.

Inga kommentarer: