fredag 30 april 2010

Helvetet är på träningsläger

Mina elaka, elaka systrar TVINGAR mig att träna. Jo, det är sant. De är så hurtiga att det är äckligt: storsyrran bikramyogar sex dagar i veckan och lillsyrran gymmar med sin PT och går på tidiga morgonförbränningspromenader (innan hon går iväg ochg chefar på jobbet). och jag, jag bah "Aj jag sträckte mig när jag skulle vända blad i min bok". Och båda två har nån utmaning på gång och tvingar som sagt mig att vara med på den. Vilket innebär att jag, mot min vilja, de senaste morgnarna har sportpromenerat i sisdär en och en halv timme i stöten. Efter tre dagar: sån sjuk träningsvärk i benen. Dör. Det enda bra med det här (förutom låsmusklerna) är att jag med gott samvete kan äta en eller två Valborgsburgare senare idag. Man får vara tacksam för de små sakerna.

2 kommentarer:

Annapanna sa...

Men det är ju bara för ditt eget bästa! Ut och hurta!

Pe sa...

Heja heja!! Du är jätteduktig och kommer må så braaa när träningsvärken är över. Välkommen i hurtbulleklubben!