tisdag 20 april 2010

Och när jag ändå irriterar mig på saker

Sydsvenskans nya blogg "Bröllopsbubblor" som följer ett par inför deras bröllop i juni (en vecka innan Vickan och Daniel, mycket viktigt) - ameh jag döööör. De förlovade sig på Bali, hon tipsar om bäst sättet att applicera "bus", dvs brun utan sol-kräm, på och han uppmanar män att inte glömma att gå ned på knä när dom friar. Som syrran sa, "Jag vill inte leva i en sån värld". Skulle inte förvåna mig om han bad hennes pappa om hennes hand först. Människor som tycker att det är fint och romantiskt, alltså jag vill inte ens tänka på det. De här människorna har inget intressant att säga men floskler och trivialiteter utan stil och finess, ja se det finns det gott om. Blir provocerad av att min morgontidning tror att detta ska ge någon någonting, Blir ännu mer provocerad av de som kommenterar med "Åh vad kul att följa er på resan". Amen nej, bara.

Inga kommentarer: