tisdag 25 maj 2010

En nåd att stilla bejda om

Skrev i ett mejl nyss, a propos ett födelsedagsfirande som är under uppsegling: "Vi kan ju inte äta SAMMA tårta hela dagen, det är ju trist". Tänk om man alltid bara hade den sortens problem. Det livet skulle jag vilja ha. Istället: fattigdom och ångest. Har sen i lördags sjungit på "Be my baby" med Vanessa Paradis, och var tvungen att googla henne. BIG mistake, kan jag säga mina vänner. Insåg att hon är FEM ynka år äldre än undertecknad och hon är: framgångsrik, snögg, gift med rik och stilig karl, har två (säkerligen fantastiskt välartade) barn och delar sin tid mellan ett antal lyxegendomar och en yacht. Nu vill jag inte längre höra på "Be my baby", nu vill jag gå och dö. Hade hon varit tio år äldre så hade det varit lugnt, då hade hon ju haft massa mer tid på sig att skaffa allt det där, men fem år? Arrrrggghhh.

Inga kommentarer: