söndag 17 oktober 2010

Denna helg ett liv

Alltså helgen har varit sådär. Musse har varit småkrasslig och tråkig och gårdagens tänkta promenad på stan/vernissage- och gallerirunda blev ganska kort när han efter ett stopp var som en liten ynklig mops och bah "Jag vill gå heeeem". Sen sov han på sängen i några timmar och jag, som tack och lov i fredags var förutseende nog att svänga om bibblan och låna två böcker, läste Erlend Loes Volvo latsvagnar. Så sjukt dålig och intetsägande, jag blev helt provocerad av den. Anyhoow, den rafflande lördagen fortsatte med att jag lagade ugnspotatis och att vi såg på vårt favoritprogram Draknästet. Sen bråkade Musse och Musses rumskompis Adam om huruvida Musse hade sett En riddares historia eller inte. Den nivån var det liksom.

På tal om böcker så har jag kommit fram till att jag dels måste ha en bok där jag skriver upp sådant jag vill läsa och dels måste ha en bok där jag skriver upp det jag faktiskt läser - för jag minns ju inget. På ricko, ett tag nu har jag tänkt på en bok jag kanske läste för ett halvår sen och jag har inget minne av vare sig vad författarinnan hette eller vad boken hette. Hur är det möjligt? Vad är det för fel på mig? Gah.

Slut på inlägget.

1 kommentar:

M.O.J. sa...

hm hm det där är nog något jag känner igen! kan inte existera utan papper o pennor... bara det att sen försvinner papperna.. ja ja vad vore väl en bal på slottet. LOVE