lördag 6 november 2010

Kakmonstret

Nu är det snart här. Mördegskaksbakshelvetet. Hatar att baka småkakor, det är så sinnessjukt tråkigt. Älskar dock att äta småkakor så det är lite av ett dilemma. Dessutom, till jul kräver jag schackrutor, spritskransar, mandelmusslor och förra årets succédebutant chokladhjärtan (med pärlsocker och hackade hasselnötter). Omg vad dom var goda. Och jag vill ju baka, men ändå, åhh så tråkeligt. Ondgjorde mig för systrarna, bah "Förra året bakade jag säker fem-sex omgångar småkakor, jag pallar inte med det i år..." Dom bah "Men varför gjorde du så många?". "Ehh för att jag åt upp en omgång schackrutor och sen så...." Ja ni förstår. Ska alltså inte börja baka för tidigt i år, och sen snabbt förflytta de färdiga kakorna från hemmet. Jaja det är inte lätt att vara en hetsätare.

Inga kommentarer: