måndag 8 november 2010

Omfamna din ångest och bli fri

Det är ju så dom säger, filosoferna. Existentialisterna. Inse att du kommer att dö och livet blir i sanning ditt. Det är när du förstår att döden är oundviklig som du kan leva fritt och äkta. Lite samma grej fast givetvis på ett ganska destruktiv sätt känner jag med jobb. Jag har insett att oavsett vad jag gör så kommer jag aldrig att få ett jobb, antingen är jag överkvalificerad en masse eller så är jag underkvalificerad och aldrig mötas de två. Detta ger nu vid handen att jag kan söka allt jag kommer över för jag får det ju ändå inte. Jag behöver inte oroa mig över jobbiga intervjuer eller något annat, jag får ju inga jobb, det vet jag. Briljant! "Vill du söka anställningen?" Ja för fan, hit me! Klickklick. Så kan det gå.

Antal jobb sökta ikväll: 3.
Antal jobb jag kommer att höra något mer om: 0.

Ahh a day in the life of Mary, helt enkelt. Vicken framgångssaga. Jag finner inga ord.

1 kommentar:

Dramadrottningen sa...

Heja din blogg alltså. Alltid.