tisdag 14 december 2010

Nr: 211

Jag är inte din projektledare. Så tänker jag ofta, även om jag inte säger det, till Musse. Jag är trött på att vara den som alltid bestämmer och tar tag i saker och sådär. Och det ligger ju i min läggning, jag är ju sådan, men jag försöker att streta emot. Försöker bli lite mer laissez-faire. Även om dte är svårt. Men i detta ingår nu att nej, jag tänker inte påpeka att julkorten som jag köpte för att Musse tyckte att det vore trevligt att skicka dylika, och som nu ligger på hans köksbord bland all annan bråte, måste skrivas och skickas i veckan om de skall komma fram i tid. Och jag tänker inte säga att det är läge att ringa och boka bord om vi, som vi tänkte istället för att ge varandra julklappar, ska gå ut och käka på lördag. Jag sa det förra veckan och då var det då rakt inte läge att ringa och boka, så då får han ju göra det när han tycker att det passar. Är jag rädd för att det här innebär att inga julkort kommer att bli skickade och att inget bord kommer att bokas? Svar: ja. Men ändå, jag ska hålla tand för tunga och sluta lägga mig i allting och sluta att ha tusen åsikter om allt och sluta planera och rodda och grejja med allt.

Men gode Moses vad svårt det är.

Inga kommentarer: