torsdag 16 december 2010

Nr: 213

Var spikmattan förra årets julklapp? Jag har i alla fall upptäckt den nu. Har så himla ont i ryggen jämt nuförtin. Kassa skor och en usel väska som alltid är för tung kombinerat med värdo hållning har helt gjort slut på min rygg. Så jag provade lillsyrrans spikis. Och sen har jag lånat storsyrrans. Igår gick jag och lade mig med den och senaste Bang och låg och läste ganska länge. Och det är döskönt och funkar, ryggen känns lite bättre. Tills jag ställer mig vid min trettiotalslåga diskbänk och diskar och bakar schackrutor (som blev mycket lyckade) och diskar igen och grejjar. Idag blir det mandelfalafflar till julen. Sen ska det göras fetaost- och dadelpiroger till söndagens adventsfirande. En kaka ska fixas också, eftersom broren har fyllt år. Jag bah "Jag vill göra, jag vill göra, får jag göra tårtan?". Det blir chokladtårta med chokladmoussefyllning och chokladglasyr. Jag har velat göra en sådan i en evighet, men det är bara efter eget huvud så det kan klart bli helt misslyckat, det vet man ju inte. Blir den bra får ni kanske se en bild. Men i alla fall, jag får ont i ryggen bara jag tänker på det här. Fast en chokladmoussetårta är ju värd lite ryggont, känner jag. Det är smällar man får ta, n'est-ce pas?

1 kommentar:

B sa...

När jag bakade pepparkakor i helgen insåg jag att jag får väldigt mycket mindre ont i ryggen om jag har högklackade skor på mig whilst cooking. Detta beror förmodligen på att mina moderna 2000-talsköksbänkar är för höga. Ska vi byta?