måndag 14 mars 2011

Nr: 262

Nu bloggar jag från sängen, jag har dragit hit dattan och ska kolla på Downton Abbey alldeles strax. Tv-bloggen comin atcha här men åh så bra den är. Älskar Maggie Smith. Älskar Hugh Bonneville. Och älskar framför allt kläderna, så som döttrarna klär sig ibland, med långa, smala höga kjolar och svala blusar, precis exakt så vill jag klä mig. Åh så snöggers. Anyhoow, dagen idag har varit produktiv, jag har sökt tre jobb, ätit tre mangos och sett på tre avsnitt av Mad men. Syrran och jag kör maraton, ingen av oss har sett den. Hittills har mest känslan av "Gud så tragisk den är" infunnit sig. Allt är ju så erbarmligt sorgligt. Alla är så olyckliga. Så ensamma. Så otroligt dysfunktionella. Jag tänkte på Musse och mig som tillbringade söndagen med att bland annat ligga på sängen och läsa ur min dessertkokbok. (Avslöjar jag för mycket om våra böjelser här? Det känns nästan så. Men vi är team dork, det vet ni ju redan.) Jag fick en fantastiskt stor och vacker dessertbok av modern senaste födelsedagen och Musse blir svag i knäna av sorbeter och jag, jag älskar allt med grädde och mandelmassa. Eller vem lurar jag, jag gillar allt, så länge det inte innehåller vanlijkräm. Musse bläddrade och läste för mig när han hittade något spännande, jag ser så dåligt utan mina glasögon. Ingen prestige, ingen status och inga pengar har vi, men ändå, tack gode tid för det vi har. Later gators nu ska jag googla glassmaskiner sen blir'e kostymdrama. Besos!

2 kommentarer:

B sa...

Jag var i Laholmstrakten igår, och stannade på en mack för att köpa kaffe. Alla därinne pratade som Johan Glans?
En kille har köpt en kanelbulle och går fram till sin kollega (?) och säger "Jaaaa, hääär kommer med en kanelare!"
Hahahaha, "kanelare". Jag trodde att jag befann mig i en sketch. Sen kommenterade han att hon använde båda två kaffemaskiner samtidigt med "jahaaaa, du gör sååååå, dual action!".
Höll på att dö då.

Mary sa...

AHahaha jag kan bara tänka mig hur "dual action" lät på skånska, wunderbar! Och "kanelare", det har jag inte hört förut. Härligt!