fredag 25 mars 2011

Nr: 267

Blablabla åh men herregööö nu ska jag skriva ännu ett totalt ointressant inlägg, så håll i hatten. Musse fyller år i dag, på våffeldagen. Så lämpligt. Detta kommer att firas med bubbel och våffelbonanza. Jag har alltid föredragit mina våfflor med grädde och sylt, enkelt men vansinnigt gott. Musse är mer för glass, och det går ju också bra. Eftersom det är födelsedag måste det ju vara lite mer spex än vanligt, så förutom glass och grädde och frysta hallon och sylt så har undertecknad initerat våffel-banana split, dvs våfflor med glass, grädde, banan och chokladsås - OMG på det. Det kan ju bara bli världsagott, känner jag. Jag har just gjort chokladsås, att köpa färdig på tub går bort. Dyrt och tråkigt. Lite olägligt dock att detta händer ikväll när det enda (nåja, inte riktigt såklart) jag har tänkt under veckan är att jag måste gå ned ett kilo. Bara ett kilo, men jag blir ju aldrig av med det. Våffeldieten kanske kan bli den nya atkinsdieten, vem vet?

Inga kommentarer: