onsdag 20 april 2011

Nr: 291

Alltså det här med att Svt återupplivar både Gäster med gester och Har du hört den förut, vad är det med det egentligen? Kommer någon att titta på det här? Har du hört den förut kan ju vara det mest pinsamma programformatet NÅGONSIN, jag skäms bara jag tänker på att folk faktiskt tittade på Evert Ljusberg och hon tantan när dom satt på en pub och drog vitsar, herreguuuuuud så genant. Hundra spänn på att det är en engelsk originalidé, eller vad tror ni? Och att Rickard Olsson alls har en karriär är ju spännande i och för sig, men Gäster med gester? Jag såg det ju givetvis när det gick med Lennart Swahn och tyckte att det var döskoj men heregud det var åttiotal och jag var typ tio, det är den enda förklaringen till det. Ettan och tvåan fanns och man tog tacksamt emot vad man fick i form av tv-underhållning. Men nu, med the internetz och sjuttiofem kanaler i grundutbudet? Seriöst? The sky's the limit vad gäller underhållning i alla dess former.

På tal om the internetz så läste jag en artikel i morgontidningen där en tolvåring flicka fick svara på frågan om hur hennes drömplats eller drömdag, någotdera var det, såg ut, och hennes svar var att då skulle hon sitta på en perfekt vacker bergstopp med trådlös uppkoppling så att hon kunde spela ett spel på dattan. Det kan nog vara något av det sorgligaste jag har hört. Kommer mina barn att få spela dattaspel? Svar nej. Det kommer att få samla löv och kottar och lära sig om skalbaggar. Kommer Hieronymus och Hedvig att bli klassens mobboffer? Mycket möjligt, men det står jag för. "Ni kommer att tacka mig senare" är en fras jag lär säga många gånger, känner jag. Huruvida de faktiskt kommer att göra det är en annan femma.

Inatt drömde jag att jag åt chips. Herregud då har det gått för långt. Dillchips var det. Men jisses.

1 kommentar:

B sa...

Ät lite chips?