måndag 9 maj 2011

Nr: 301

Fyra saker som gjorde söndagen till en riktigt jävla usel dag:

1) Vi lottade och lotten är så ful och allt var så tråkigt och jobbigt och jag hatar fula saker. Dör på det.

2) Träffade på en gammal universitetskompis som bah "Men vad händer, berätta något nytt och kul!" och jag bah "......". Vad kan jag säga, INGET händer i mitt liv. Blev påmind om hur misslyckad jag är.

3) Blev inbjuden till en disputationsmiddag och tanke nummer två, efter "Åh så kul att hon är klar", var "Ja den lär jag ju inte gå på med tanke på att jag är misslyckad och värdelös och inte har något att säga till någon".

4) Jag låste mig själv ute.

Kontentan av det hela: Jag är inte bara misslyckad och värdelös jag är DUM I HUVUDET också.

1 kommentar:

maja sa...

Jag tycker att du absolut ska gå på disputationsmiddagen! När man disputerar vill man ju ha så mycket folk runt sig som möjligt för att påminnas om att det finns en normal värld där ute också.
Doktorander känner sig dessutom ofta misslyckade för att ingen fattar vad de håller på, än mindre bryr sig.