fredag 20 maj 2011

Nr: 308

Jaha det är fredag och vad hittar vi på idag då? Gick på stan innan och en tanke som ofta slår mig är "Guuud det måste vara mig det är fel på". Älskar att gå på stan tidigt på morgnarna, innan affärerna öppnar och folk är ute och örlar. Älskar att gå på stan på kvällarna, Musse och jag går jämt kvällspromenixer och spanar på hus och fina balkongen och grejjer. Men alltså, att gå på stan vid tolvsnåret en solig fredag, giv mig styrka. Förutom alla dom som verkar finna ett nöje i att gå på stan bland folk så var där till råga på allt en stor jävla skotsk orkester med kilt och säckpipa och hela baletten. Jag försökte men dog på det och bah *går snabbt in på en sidogata för att slippa eländet*. Klarar. Inte. Av. Det. Gode tid. Tröstade mig med Bolaget och Uffan på vägen hem. Bubbel - check. Två långkjolar - check. Den ena är lila med ett helt hysteriskt blommönster och lär kräva ett eller två djupa andetag inna jag går ut i den första gången, men annars är det ju ingen sport, känner jag.

Inga kommentarer: