måndag 14 november 2011

Nr: 379

En grej jag har, jag litar aldrig på Musse när han börjar prata om att "Ja men den och den var ju med i den filmen....", inte ens när är filmer jag inte har sett tror jag på honom utan kan mycket väl opponera mig ändå. Som allra bäst är jag tyst och tänker "Jaja det kollar jag på Imdb sen". Fast i de allra flesta fallen VET jag ju att han har fel eftersom det är inte mycket jag kan men filmer och skådisar är jag en sjujäkla fena på. Min stoltaste stund var när Musse i över en halvtimme försökte komma på namnet på en engelsk skådis och googlade allt han kunde tänka sig typ "funny looking actor with moustache" och jag till sist inte kunde låta bli utan bah "Ge mig datorn" och hittade mannen i fråga på en sekund. Han var tillbörligt imponerad. Det är ju liksom bara skräp som fastnar i min usla hjärna men det hade ju å andra sidan varit riktigt illa om alla filmer jag har sett inte hade givit något resultat alls.

En annan sak - är det fel att vilja köpa matchande julförkläden? Hans och hennes, dock likadana. När jag tänker på det känns det kanske inte helt normalt. Men gulligt liksom. Eller? Nej?

Inga kommentarer: