måndag 5 december 2011

Nr: 395

Amen jag veeeet det enda jag gör är skriver om darling Musse och skryter om hur bra han är men vad kan jag göra, han är ju så himla fin. Till exempel, i lördags var jag tvungen att ge mig ut i ruskvädret till butiken där jag jobbar ibland. Där satt jag i ett par timmar, drack lite te, läste lite i en tidning och pratade med ett par trevliga kollegor som kom in och höll mig sällskap. Sen när jag kom hem, genomkall och världsahungrig, då hade Musse bubblet på kylning och stod i köket med mitt randiga förkläde om midjan och höll på och gjorde egen ravioli åt oss. Spenat- och fetaostfyllning och jättegod tomatsås. Så vi åt pasta. Vi drack bubbel. Vi lyssnade på julmusik. Vi sjöng med. Vi dansade lite. Och sen frågade han mig om jag vill gifta mig med honom. Och det var ju en enkel sak att svara på, om man säger.

6 kommentarer:

Annis sa...

Meh åhhhhhh! Dör vad fint. (Ni kommer att slå oss alla gånger.)

Maja sa...

GRATTIS!!

Mostern i norr. sa...

Men åh vad romantiskt! Puss på er <3

Baarbs sa...

Allra finaste Mary & Jens, what a wonderful world, o ni bidrar massa till den. KRAMKRAM

B sa...

Meh fan vad fint. Men varför ska ni gifta er..? Jag fattarnte.

Mary sa...

Hahah tack!

Och Bea, mycket bra fråga, det undrar jag också. Varför gör man något alls? Det är typ... trevligt? Haha jag vet inte.

(Alltså jag är inte dum, det ritktiga svaret är ju att jag älskar honom massor och vill att allla ska veta det. But still.)