måndag 30 januari 2012

Nr: 423

Jaja jag sa ju att jag inte hade tid med er men jag kokar te just nu så då FÅR jag sitta vid dattan ett ögonblick. Igår försökte jag peppa Musse att skriva sin sista uppsats, precis som jag är han värdelös och har inte gjort den. Jag håller i och för sig på, han har bara lagt ned det. Med tanke på hur smart han är är det så dumt att han inte gör det så att han kan göra något kul och bra sen, istället för sitta på ett kontor och göra tråkiga saker, vilket är vad han gör nu. Jag vet att han vill göra något vettigt, något värdefullt, inte något bara för att. Så i alla fall, jag försökte peppa honom och jag sa att jag vill inte tjata men att jag vill att han ska göra det. Till sist bah "Jag kan hjälpa dig, jag kan skriva den åt dig". Vi är bra på precis motsatta saker. Musse är en överdängare på att analysera och diskutera, men inte så haj på att skriva, han har inte så mycket känsla för det. Jag är - som ni ju vet vid det här laget - kass på det mesta förutom att skriva, det är typ det enda jag är bra på. Men helt ärligt, jag menade det verkligen. Jag kan spökskriva hans uppsats, om han bara tar tag i den. Ållright nu har tevattnet kokat upp så nu ska jag göra mer pepparmyntste och fortsätta med skrivandet, som jag ju är så fantaaaaastiskt bra på. Jo tjena.

Inga kommentarer: