lördag 3 mars 2012

Nr: 476

Igår sa jag "Men alltså tv, jag dör". Vi var på vernissage på kvällen. Musse och en kompis gick och pojkölade efteråt. Jag kom hem själv och tänkte att "Jomen det kanske finns något att titta på". Härdade ut en kvart sen, se ovanstående citat. Alltså det är ju inte så att vi är några amish som sitter och virkar i stearinljussken istället för att se på tv, jag älskar film och tv-produktioner och vi kollar jämt på dylika, men numera har jag noll tålamod för slasktv med reklampauser. Det kryper i mig efter fem minuter. Geht nicht. Så jag stängde av, borstade tänderna, funderade på att slå på dattan och sätta mig och jobba men nöjde mig med att dricka ört-te (det får man dricka efter tandborstning) och läsa uppsatsböcker i sängen. Inte så möcket high life men ganska trevligt.

Inga kommentarer: