torsdag 8 mars 2012

Nr: 479

Vad jag har blivit helt hooked på på sistone: blodapelsinslush! Har käkat det flera dagar på rad nu, tack vare Hemköps billiga blodapelsiner. (Som för övrigt går under namnet apelsin - röd. Så tramsigt. Får det inte heta blod längre?) I alla fall, imorse gjorde jag det igen: pressade fyra apelsiner, mixade för att slippa fruktköttsslamsor och sen in i frysen i ca en timme, en och en halv, så har man slush. Sjuuukt gott. Vassego för tips.

Jag älskar för övrigt min mixerstav och använder den varje dag. Helt oumbärlig. Jag är ingen pryltjej, har varken vitlöksskalare eller mjölkskummare och tycker överlag att prylar är otroligt ointressant (min telefon är till exempel en sex år gammal tegelsten, jag bryr mig verkligen inte), men ve den som kommer emellan mig och min mixerstav, det säger jag bara. Hell hath no fury like a woman utan mixerstav.

Inga kommentarer: