torsdag 8 mars 2012

Nr: 481

Gudars det flimrar snart framför ögonen. Jag sitter och går igenom uppsatsen och trycker på "delete"-knappen så ofta jag bara kan. Det bästa som finns är att plocka bort saker ur en text, inte förrän då blir den bra. Men ändå, sjuuukt tråkigt. Och bra och bra, jag har ingen aning alls. Ibland tänker jag att den är ganska sofistikerad, ibland att den nog är jättedålig och simpel. Jag tänker inte sticka under stol med att jag kommer att bli sjukt besviken om jag bara får godkänt och att det kommer att kännas bittert som bara den att avsluta en utbildning med det när jag nästan enkom har spetsbetyg på resterande kurser. Emellertid, numera är min inställning väl egentligen den att om jag slipper skämmas och inte blir helt tillintetgjord på seminariet så är det bra, oavsett betyg. Beggars can't be choosers, eller hur var det nu igen? Jag tar vad jag kan få, som vanligt helt enkelt.

Inga kommentarer: