onsdag 18 april 2012

Nr: 505

Svärmor är väldigt rar och vill väl men ibland säger hon saker som för mig är lite könstiga. Som på fredagens mottagning, dvs dagen före själva vigseln. Jag var helt klädd i svart, svart långkjol från Humana och en svart spetstöverdel från Monki. Jag hade två tygrosor i håret och mormors bröllopsbrosch och kände mig kalasfin. Sådär liksom att jag kände mig som Mary. Och sen kom svärmor fram och klappade mig på håret och bah "Du ska väl inte ha svart imorgon, inte på ditt bröllop?". Och jag bah "???". För mig är det så märkligt att säga något sådant, det skulle min mor aldrig göra. Mormor gjorde det jämt, hade alltid åsikter om hur man såg ut, men det var när jag var typ tolv. Helt ärligt, vem säger åt en trettiofemårig kvinna vad hon ska ha på sig? När hon gifter sig? Och att svart skulle vara fel när man gifter sig? Så märkligt. När bästa, fina bloggkompisen Halla skulle gå på kvällen sen så tog hon tag i mig och bah "Ha på dig vad du vill imorgon!". Givetvis hade jag svart nästa dag också, och kände mig jättefin då med.

2 kommentarer:

B sa...

Åh, ja, hon vill säkert väl, men alltså, och ursäkta ursäkta igen, jag blev nästan ARG när hon stod där och strök dig över håret. Det kröp i hela kroppen, jag bara
"MEHHHH SCHHHLUUUUUTAAAA!!!!"
Dock var jag gäst och försökte uppföra mig så jag kunde ju inte börja RASA. Men NEJ, man säger inte åt en trettiofemårig kvinna vad hon ska ha på sig. Man säger inte åt sin svärdotter vad hon ska ha på sig.
OCH SPECIELLT INTE när hon är den vackraste brud som någon någonsin sett! Om jag gifter mig nån gång så är jag glad om jag är ens hälften så dreamy! Och det stämmer så himla bra som nån sa på din FB, du var ju som en avbild av Mary i Downton Abbey!!!!
Den serien måste vara bästa stilinspirationen när man gängar sig!

Mary sa...

Tur att du inte RASASDE! Ha! Men ja så himla weird, och jag blir så obekväm, vad ska man säga utan att vara ohyfsad?

Du är så snäll jue! Gulle! Du kommer att vara dubbelt så dreamy!