fredag 20 april 2012

Nr: 511

En jobbig grej - min ömma far är precis som min ena syster fotograf. Och han plåtade på bröllopet och var så nöjd "Ån ni är så vackra" och nu har han skickat lite bilder och hur, HUR ska jag kunna säga att jag är kalasful på dom? På allihopa. Jag ser ut som ett miffo, både Musse och syrran säger att "Njaa, du ser inte ut som Mary...". Syrran tog så himla fina bilder, inte en dubbelhaka i sikte men vi ser härligt dorky ut, Musse med fluga och jag med mina glasögon. Jag har länge med bestämdhet hävdat att hon är den enda som kan plåta mig eftersom hon vet hur jag inte vill se ut. Men alltså, jag får ont i magen och hjärtat och vet inte vad jag ska säga för jag vill inte att han ska hålla på och lägga ned tid och energi på att jobba med bilder när jag inte vill ha dom. Men det känns så sjuukt otacksamt. Vad gör man? Och så skrev han "Man får ha åsikter om färgen på det och det...", typ mättnad och liknande gissar jag att han pratar om och jag bah "?????". Jag SER inte sådant, kan inte se bilder på det sättet, alls och det vågar jag inte heller säga. All hans kunskap och kompetens helt bortkastad på mig. Ahhhh! Känner mig så himla dum. Och så ointelligent fåfäng. Hjälp mig!

Inga kommentarer: