torsdag 26 april 2012

Nr. 521

Åkaj nu har jag börjat på ett splirrans nytt dokument på dattan och skriver nu på nästa uppsats. Alltså hjälp mig! Den handlar, föga förvånande kanske, om djur. Djur och mat. Mat och djur. Det är det som intresserar mig mest. Musse var så söt igår, han bah "Mmmm jag tyckte så mycket om när du skrev uppsats, att sitta och läsa och skriva ihop....". Så bah "Åkaj för din skull dårå börjar jag skriva igen". Och så tvingar han mig att söka en forskningstjänst också. Jämrans karl alltså. Alltså jag kommer inte att få den men det är ju bra att formulera sig i alla fall, tänker jag. Musse tyckte att jag skulle prata med de av våra kompisar som faktiskt har lyckats få doktorandtjänster, för att få ansökningstips, men jag vill inte. Jag vill inte att någon ska veta att jag tänker söka för de tycker säkert att jag är dålig och bah "Vad tror hon, hon som är så kass?". Känns skämsigt. Anyhoooow, jag skriver igen. Det var det jag ville förmedla = det kommer att blöggas en massa tråkigheter nu när jag inte vill sitta vid skrivdattan. Oy ve. Ni är i alla fall varnade.

2 kommentarer:

B sa...

Min mammi utvärderar ju såna ansökningar. Skicka den till henne! Jag lovar, hon älskar att hjälpa små förtvivlade barn. (alla under 40 är barn).
Alltså seriöst. Jag VILL att du får en forskningstjänst.

Mary sa...

Ahaha och jag är ett förtvivlat litet barn som behöver hjälp!