fredag 19 mars 2010

Dagens shopping:

Ett paket våffelmix
Röda linser
Lök
Tre Ferraribilar som jag åt på vägen hem från affären!

Älskar känslan av att köpa något bah för att jag vill det. Vill ha. Köper. Som ett litet barn som inte kan behärska sina impulser. Det är väldigt sällan jag köper något bara för att jag vill det. Oftast köper jag bara sådant som jag behöver. Som linser. Och lök. (Här kan man ju klart fundera över våffelmixen men den är till pojkvännens födelsedag som infaller på självaste våffeldagen nästa vecka. Den kvalar alltså in under sådant jag behöver. I alla fall nästan.) Men idag, tre röda godisbilar som jag åt på vägen hem. Inte blev det sämre av att jag hade bästa vårkappan på mig. En kort stund dämpades dock min glädje av att jag precis utanför affären, när jag tog upp bilarna ur godispåsen och lade dom i fickan (för att underlätta ätande som skulle utföras gåendes) tvangs hälsa på en ytlig bekant. Där stod jag liksom, med baskern som en badmössa för att skydda håret från regnet och fipplade med en godispåse som en annan fåne. Men sen tuggade jag glatt och tänkte att aja, jag bjuder på det.

1 kommentar:

Karin sa...

Halla, vi saknar dig! Kom tillbaka!
Kram fran en trogen lasare