lördag 10 april 2010

Flowers in the window, such a loveley day

Härom dagen såg jag en bild i någon tidning på pelargoner som var planterade i konservburkar, och det var så sjukt fint att jag som aldrig har växter hemma inte har kunnat släppa det. Måste ha blommor i konservburkar. Jag har sjukt ogröna fingrar och kan inget sådant där alls, men hur svårt kan det vara, tänkte jag? Nu har jag planterat en liten söt ljusblå pensé i en konservburk och gode tid det blev precis sådär äckligt inredningstidningsgulligt och perfekt. Hade jag orkat plåta och ladda över bilder och sen lägga upp så hade jag gjort det, men palla göra det, känner jag. I alla fall, den står i mitt köksfönster, men imorn ska den få ett nytt hem hos en kompis som har flyttat. Men alltså, så vansinnigt nöjd med mig själv. Dessutom har jag lagat mat och grejjat inför kvällen och när jag väl har diskat och dammsugit och röjt i köket (Jag har hemska kaostendenser och kan inte ens koka potatis utan att det ser ut som Jerusalems förstörelse där jag har varit framme.) så kommer klockan att ha slagit drink, det VET jag. Och det, mina vänner, är allt jag behöver på en lördag.

2 kommentarer:

B sa...

åh, blir ofrivilligt inspirerad att göra nåt piffigt med mina jubileumscambellstomatsoppeburkar! återkommer!

Mary sa...

Åh gört, det blev verkligen dögulligt. Nu gav jag bort min men bara måste göra egna.