lördag 10 april 2010

Musse slår till igen

Mussebubben köpte sitt nya smeknamn. Nu ska jag bara jobba in det också. Kommer nog att ta lite tid, men jag börjar här på bloggen tror jag. Det kanske berodde på att han hade fått i sig ett antal glas vin och sen några drinkar när jag lanserade det, men han tilltalades av dess överklassvibbar, lite som Noppe och Nippe och allt vad de heter, Kungens polare. Jag tror dock inte att Noppe och Nippe är lia nördiga som Musse. För hajja, han är så sjuuukt nördig. Idag skulle han leka med sina radioantenner och googla orientaliska mattor och kanske bygga något av folie. Det senare var även det radiorelaterat. Uppenbarligen har han köpt en ny lödkolv också. Jag finner det hela ytterst roande. Han tycker att det är lite pinsamt. Det var inget vi skulle berätta för folk, sa han. "Musse får nästan hellre vara nazist än att bygga radioantenner i folie", för att citera honom direkt.

2 kommentarer:

B sa...

"Bygga något i folie" Jag döööör. Jag är också ihop med en nörd. Han köper ficklampor för åttahundra spänn och bah "det är jättebra att ha". Och sen när jag köper en antik ring så bah han "tjänar du för mycket?" Orka.

Mary sa...

Haha de hade lätt kunnat bonda tror jag, de hade funnit varandra över folie och ficklampor. Jisses vilka nördar. Så hade vi kunnat dricka gindrinkar och skvallra i fred. Gött ju.