fredag 9 april 2010

Idag är det fredag. Solen skiner. Jag ska på vernissage, men först en GT eller två. Skål!

Jag har tillbringat dagen på Dunkers kulturhus i Helsingborg. Är man dagledig kan man göra sånt kul lite när man vill. Det var en jättefin utställning med Marianne Lindberg de Geer. Har tack vare henne kommit på det ultimata smeknamnet på pojkvännen, "Musse". Så jäla bra. Hon kallade Carl-Johan det i en film och jag dog av pinsamhet först och sen bara, så klockrent. Ska försöka sälja in det till le bf ikväll. Ett par starka gindrinkar först bara sen ska nog det gå fint tror jag. Önska mig lycka till. Han gillar sällan mina ideér. Men alltså, Musse och Mary, det är ju perfa! Jag ser julkort framför mig, kanske med mopsen Muffins i mitten, med renhorn och en stor röd rosett. Dör alltså. Vilken önskedröm.

1 kommentar:

B sa...

Men du, du måste testa min nya GT, russhian istället för vanlig tonic. MUMS