fredag 23 april 2010

Man SKA dricka mycket vatten har jag hört

Min närkontakt med urinvägsbesvär förra veckan har resulterat i 1) en rädsla för att det ska komma tillbaka och 2) ett evigt drickande av vatten. Punkt två står ju då som ni förstår i direkt relation till punkt ett. För att undvika en återkomst tänker jag, givetvis helt ovetenskapligt, att det är bra att dricka mycket, och därmed också kissa mycket. Pardon my french, men ni överlever nog. Så jag börjar numera dagarna med sisådär en liter citronvatten. Sen fortsätter det med konstant vätskeintag under dagen. Ni hajjar, att säga att jag går på toaletten ofta är något av en undedrift. Jag har i detta blivit min mamma, som under hela min barndom och uppväxt konstant behövde akutkissa, oavsett vad vi gjorde eller var vi var. Så ni kan ju gissa det enda lilla abret med min nya giv: att alltid behöva ha koll på var närmsta toalett befinner sig. Men ändå, det känns ganska bra. Och hittills har det gått bra. Jag håller tummarna för fortsättningen.

2 kommentarer:

B sa...

Ha den äran babe!

Mary sa...

TAck gullet!