fredag 23 april 2010

Innerlig tur att potatisen inte lider vid skörd. Älskar potatis.

Jag blev plötsligt väldigt sugen på chips. Dock, det blir inga chips ikväll. Jag tycker inte om att äta chips. Min inställning till chips är vansinnigt kluven men samtidigt ganska enkel. Det är gott. Det är dåligt. Basta. Viktigare är att jag känner att jag blir dålig när jag äter det. Helt ärligt, det fanns en lång period när jag aldrig köpte snacks eftersom jag helt enkelt inte kunde med att köpa det för jag tyckte att det var skämsigt att köpa något så dååååligt. En chipspåse för mig andas ointellektualism och dålig smak, taskiga matvanor, skinnsoffor och "fredagsmys" framför tv:n. Usch. Fortfarande skäms jag lite när jag langar upp en påse vad det nu än kan vara på kassabandet på affären och jag vill ropa högt så att alla hör att "Jag äter chips ibland men jag är mycket bättre än så, jag går på teater och konstutställningar och läser djupa och svåra böcker jag lovar". All denna småborgerliga ångest. Oy ve.

Inga kommentarer: