fredag 28 maj 2010

Dagens outfit

Älskar verkligen när jag i desperat jakt efter något snöggt att ha på mig, efter att ha hängt på Humana i en hel evighet och provat mig igenom halva deras sortiment av klänningar, kjolar och böxer, går därifrån med en liten, ärmlös och helt genombruten plommonfärgad spetsöverdel. Är den snygg? Ja. Löser den mitt kläd-dilemma? Absolut inte. Vill det sig illa kommer jag att slå till på ett par ganska konstiga silvergråa byxor som jag också provade där. Ibland känns det som om jag helt har tappat greppet om vad man faktiskt kan ha på sig. Säger ofta till Musse att "Du måste säga till om jag ser konstig ut eller om mina kläder är knäppa". Han är ju i och för sig världens raraste och säger alltid bara att jag är fin, men jag har länge närt en misstanke om att han har ett odiagnostiserat synfel. Men ändå, har en känsla av att på lördag, när denna outfit skall bäras, så kommer den stående reaktionen vara "Wtf har Mary på sig?". Det tänker jag i och för sig varje dag nästan, so I can relate, om man säger.

Inga kommentarer: