torsdag 20 maj 2010

En av många besvikelser i livet

Det är så tragiskt, min stora önskan i livet är att vara sval och snygg och samlad. "Composed", eller "well put together", som det heter på anglaise. Men det spelar ingen roll, hur jag än försöker så vet jag vad jag är, en fluffig, rufsig hårboll med kläder som inte sitter där de ska och glasögon som halkar ned och kinder som blir rosiga så fort det blir varmt. Var på vernissage i fredags, ville va litta snögg, bah slängde på mig ett par böxer och en ny fin blå tröja från Monki och kände mig snöggers typ i fem sekunder. Efter det gick det utför. Eller, jag var precis som vanligt. Jag var den som snubblade på konstiga installationer på golvet och som gick in i folk och som inte kunde balansera sin snitt och sitt vinglas och som tappade chips och som blev svettig och varm och jönsade runt med fluffhåret på ända och glasögonen nere på nästippen. Så sorgligt.

2 kommentarer:

annapanna sa...

Tvärtom, charmigt! Samlad är bara trist och tråkigt!

Mary sa...

Jag vill hålla med dig men näe, om jag bara finge vara samlad och tjusig för blott en sekund någon enda gång. Åh suck.