måndag 17 maj 2010

Det bästa i livet är mat

Man har en moder som kommer på besök. Man har en moder som inte kan Malmö så bra och som går vilse mellan hållplatsen på Spångatan och mitt enkla tjäll på Nobeltorget. Man har en moder som när hon väl kommer fram har med sig fyra sorters ost och annan fabulosness. Vindruvor. Halstabletter. Två pelargoner. Helt otrolig är hon. Sen planerade vi litta festligheter för Lillan som fyller 25. Vi bah "Ameh sen kanske vi måste ha en matpaus, om vi har käkat hela dagen. Då DRICKER vi bara istället." Älskar't. Sen ondgjorde vi oss över de i vår närhet som äter för lite alternativt inte dricker bubbel. Jag köper att man inte dricker alkohol, men att dricka alkohol men att INTE TYCKA OM BUBBEL, alltså ni ser vad det gör med mig, jag måste använda versaler. Wie ist das möglich? Lika galet som att "vara liten i maten". Geht nicht.

2 kommentarer:

Jag finns alltså äter jag sa...

"Liten i maten" är en sjuklig och osund böjelse som bör beivras. Om det finns mat hur kan man inte äta? Om det inte finns mat hur kan man inte tänka på mat?

Mary sa...

AMeh jag VEEET! MATMATMATMAT!