måndag 31 maj 2010

Gamla goa tider

Jag fann mig i helgen beundrandes en bild på moi, en bild tagen för sisådär en tio år sedan. Alltså bilden i sig är döbra, ljuset och what have you men det bästa är att jag är så sjuukt snygg. Förutom att jag är ung så har jag mörkt, lockigt hår och det ser ut som en backstage-bild, som om jag är en rockstjärna som sitter och hittar groovet innan jag ska gå på scenen. Det enda jag kunde tänka var att jag måste få en kopia på den så att jag kan visa barnen att "En gång i tiden var mamma snögg". De kommer ju inte att tro på att det är jag, men det är ju en annan femma. Musse var också väldigt förtjust i bilden, vilket oroade mig en aning eftersom jag inte alls ser ut så nu. Och då pratar jag mer om stilen, så mycket har jag inte förfallit. Han bah "Åh jag önskar att jag hade känt dig då". Jag fick påminna honom om det upplyftande faktumet att när jag var tjugo var han fjorton och att vi antagligen inte hade hängt. Kändes fint att säga det. Värmde liksom mitt gamla hjärta. Åhh ungdomen, vart tog du vägen?

Inga kommentarer: