tisdag 1 juni 2010

Gröna febern

Jag vet om att jag är värdelös och misslyckad på alla sätt och vis, yadiyadi kom med något nytt. Jag har insett det och omfamnat det i all dess vedervärdighet. Fine. Inte dandy, men fine. Dock, det blir inte bättre av att jag har en kompis som gör allt det jag vill göra och att jag tvingas läsa hennes statusuppdateringar på Fejjan om spännande konferenser hon är på, forskningspengar hon får och resor hon gör. Och hon är så sjukt duktig och på alla sätt värd allt men jag dööööör av missunsamhet och avundsjuka och jag vågar nästan inte träffa henne för jag tänker att hon måste märka det här, hon måste känna hur jag äts upp inifrån av min egen oginhet och avund. Gud som jag skäms för det här. Och vad gör jag? Gör jag något för att råda bot på detta mitt tillstånd av misär? Nej. Jag dagdrömmer om Överskottsbolagets billiga storpack med ostbågar. Jag ÄR på allvar sjuk i huvudet.

3 kommentarer:

Bascha sa...

På allvar är du BÄST!

Anonym sa...

Allvarligt. Du är helt normal och perfekt. Den största missuppfattning här i världen är av typen "även solen har fläckar" Nej, det har den inte alls, solen är perfekt och det är du också. Allt annat är en lögn/osanning som du råkar tro på. Med insikten att du är sann, och därmed perfekt, kommer också friheten att vara som du är. Din sanna natur.
Svårt? ja! Deep? Väldigt. Men klura på det ett tag och du kommer att inse det självklara... Och ge dig själv ett break, fina. Lyssna inte på inre rösten, det är den som ljuger och orsakar ghoststories. Visst?
/Kram

Mary sa...

Åh så fint sagt. Jag gillar det jättemycket, men vem skulle inte tycka om att få höra att hon är perfekt. Dock, jag förstår hur du menar, men varför är man så ovan vid att tänka så? Jag ska försöka. Har redan tänkt på det ett par gånger under helgen.

Jag är sann. Och perfekt. Som solen.

Tack.