fredag 21 maj 2010

Imorn åker jag till Kalmar på utflykt

Vi ska åka bil, äta piroger, dricka saft och gå på vernissage på stadens konstmuseum. Jag tror mig ha varit där tidigare, mest baserat på det faktum att vi åkte på lägerskola till Öland i åttan och att vi därmed torde ha passerat Kalmar på vägen. Fanns det inte ett rastställe som hette något med Galtnågonting i närheten? För där vet jag bestämt att vi stannade och åt vår medhavda matsäck. Det var en lyckad lägerskolevecka, ända tills sista kvällens tårt-tävling (wtf?) som snabbt urartade när en, utgår jag från, besviken deltagare slängde peppar i ögonen på en tjej i parallellklassen som stod bakom det vinnande bidraget. Oh the dramz. Jag har i hela mitt liv varit en anti-dramadrottning (detta då i motsats till min ömma moder som dras som en magnet till dramatik) i så måtto att jag helt enkelt alltid bara missar allting, liksom "Oj jaha vad hände nurå?" *lyfter huvudet från boken*. Vet inte hur många gånger det har hänt mig. Och den här gången var ju givetvis inget undantag. Så vad som faktiskt hände, utöver det att min grupps tårta i form av en hatt kom på en hedervärd tredjeplats, vet jag inte, däremot kan jag tala om för er att det slutade med att vi som straff inte fick åka och titta på Långe Jan som det var planerat att vi skulle göra på hemvägen. Suck on that alla åttondeklassare med fyrfaibless.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Om du ska gå på det där moderna konstmuseumet som är en kub nära slottet så är det helt nytt nästan! och jättebra. och så tror jag att du kanske tänkte på rastplatsen Galtsjön innan Ronneby.

honsomaldrigminnsnåt sa...

Jepp Galtsjön var det. Jag har helt förträngt pepparincidenten vilken verkar otroligt med tanke på hur upprörande det lär ha varit vid tillfället. Däremot kanske vi kan återuppliva lite rastplatsminnen och stanna på Galtsjön imorn. Varför inte liksom?

Mary sa...

Jajamän Galtsjön var det ju, ni har koll mina damer. Det har inte jag. Och museet var verkligen jättefint. Onekligen en kub, men häftigt. Och det låg ju dötrevligt också, i en fin park. Två tummar upp, minsann.