torsdag 20 maj 2010

A propos intervjun med Vickan och Mr Ockelbo härom dagen

Vad kan jag säga annat än att jag skulle dö och få slag (fast kanske inte riktigt i den ordningen)om någon beskrev mig som en "varm" person. Särskilt om det kom från min blivande man, om jag nu hade haft någon dylik. (Pojkvännen läser inte här men det är en pik till honom eftersom han när jag lite avslappnat tog upp bröllop tyckte att vi skulle vänta i två år. TVÅ ÅR? Mitt svar på det är samma svar som alltid, oavsett vad det gäller: Glöm inte bort att jag är gammal. Efter det brukar jag när jag känner för det jävlas på ett lagom passivtaggresivt sätt genom att säga "Herregud, vi kan väl vänta två år" oavsett vad det gäller. Det hela är mycket uppskattat, vill jag mena.) Förlåt min passus, var var jag? Jo, att kronprinsessan är så "varm". Det verkade som om hela familjen var "varm", eller så är det bara deras absoluta favoritord. Men allvarligt, är det inte ett hemskt sätt att beskriva någon på? Nu föreligger det ju ingen risk att någon, någonsin skulle finna det vara ett adekvat ord för att beskriva undertecknad så jag behöver ju inte bry mig, men det låter ju så fååååånigt. Överlag var ju känslan under intervjun att det var två 75-åriga tanter som satt och gaggade. Verkligen sjukt osexigt. Och är de inte lite väl fysiskt matchade? Jag menar kan ni tänka er vilka barn de kommer att få? Med fysik som ardennerhästar, hakor stora som Medelpad och massvis med brunt hår. Gode tid. Men dock, för att avrunda detta fullkomligt fantastiska inlägg: Är jag pepp på bröllopet? Kommer jag att sitta som klistrad framför tv-sändningarna den 19:e juni? Kommer jag eventuellt att slå till på en kunglig mazarin på den stora dagen? Svaren är ja, ja och självklart.

4 kommentarer:

Maja sa...

Fantastiskt varm :)

Mary sa...

Verkligen... Undrar hur man är när man är en varm person? Jag gissar att det inte går så väl ihop med bitter, men jag kan ha fel.

B sa...

men baby, det där med två år låter bra, då kanske vi hinner lära känna varann tills dess, du och jag, och bli BFF:S och jag hinner bli smal och shnügg och vara med på bryllopet. JU!

Mary sa...

Amen okej dårå för DIN skul kan jag vänta i två år Bea, men bara för din. Du är snögg precis som du är men klart du ska vara med. Och jag är helt hundra på att våra bf's skulle bonda över nördgrejjer som radioantennet och ficklampor. Parmiddag nästa?