lördag 22 maj 2010

Musse och Mary på nya äventyr

Ibland slänger jag ett öga på "Halv åtta hos mig", och förutom att jag alltid tänker att "Herregud jag lagar ju mycket bättre mat än vad dom gör" så tänker jag också att det är synd att det verkar som att man inte kan söka som par. För jag tror, nej jag är helt ÖVERTYGAD om att om jag och le bf hade varit med så hade vi med all säkerhet gjort success och fått en egen programserie efter det. Överösta med anbud hade vi blivit. Lätt. Typ "Musse och Mary - kaos är granne med kylen", eller något sådant. Det är bara arbetsnamnet, jag är öppen för förslag. I alla fall, upplägget är såhär: vi bjuder hem några vänner på middag, jag hetsar i köket och får utbrott när det går fel och tappar saker och domderar, allt medan Musse går mååånga vändor till kylen för att fylla på sitt vinglas. Varje avsnitt skulle sluta med en omgång TP där Musse är full och går med tärningen istället för med sin plupp och yttrar den numera klassiska meningen: "Det här händer ALLTID mig" när vi inte accepterar hans fyllevirriga svar. Eventuellt ramlar han av stolen också. Ungefär som våra vanliga middagar alltså, bara tv-sända och kanske lite upphottade. På ricko, jag tror att vi hade kunnat bli folkkära. Sen skulle jag få jag ge ut en egen kokbok och ja, the sky's the limit efter det känner jag. Enda kruxet är väl att jag inser att folk skulle skratta åt oss istället för med oss, men det känns som en petitess i sammanhanget faktiskt. De bjuder jag på, som Sally sa.

Inga kommentarer: