fredag 16 juli 2010

Jag gjorde ett studiebesök på Lilla torg igår. 32 spänn för en cola känns...prisvärt?

Älska att gå dit en kväll under högsommaren, det är sån turistvajb att jag dånar. Fullt med familjer och par i bästa sommarskjortan från Dressman alternativt sommarklänningen från Lindex (Gina Tricot för de liite hippare bruttorna) som äter ryggbiff och klyftpotatis på en av torgets alla uteserveringar. Lite längre fram på kvällen kunde man även, till sin semesterdrink, avnjuta ett band som spelade Gyllene Tider-covers. Gött mos. Att jag drack en cola hade förresten bara att göra med att jag har ont om pengar, utevin var det länge sedan jag hade råd med. Så jag satt med min cola och glodde avundsjukt på de andras rosévin. Idag är dock det enda jag kan tänka på hur gott det hade varit med ett torrt, kallt och krispigt sauvignon blanc till kvällens rödbetor och fetaost. I love me some sauv b. Istället för det dricker jag isvatten och är bitter. Tjo vad det går.

Inga kommentarer: