måndag 12 juli 2010

Alla dessa vedermödor

Jag har en chokladpavlova på lut som jag skulle vilja baka till en middag nästa vecka. Pavlova = maräng = massa ägg. Och Mary har ju som bekant lite problem med ägg. Men jag har hittat en äggtant på torget som har fina ägg från frigående hönor. Senast sålde hon tigerkaka och småkakor också, jag blev så glad när jag såg henne. Så fint. Älskar dessutom tigerkaka. Givetvis, liksom, säg den kaka jag inte gillar. När jag skulle handla ägg härom dagen var hon inte där, men jag hittade en annan gubbe som sålde ägg. Det var megavarmt och jag var stressad så jag insåg för sent att det var polska industriägg jag köpte, men kunde inte säga "Nej tack då ska jag inte ha dom" utan att förlämpa äggmannen. Så Musse fick dom. Sen köpte jag svenska industriägg som säkert inte är ett dugg bättre än polska diton och bakade en kaka jag inte åt av. Håhåjaja.

Inga kommentarer: