fredag 20 augusti 2010

This just in!

Vi har blivit erbjudna en odlingslott - ihhhhhh! Jag fick brev hem igår och blev först helt stissig, bah "Vad i hela friden, varför får jag papper från Malmö stad, vad har jag NU gjort?" men sen lugnade jag mig och läste att det finns lediga lotter i Kroksbäck som vi kan åka och titta på. Så det ska vi göra, och spana så att det inte bara är sandhögar. Jag menar, det kan ju finnas en anledning till att de är lediga, know what I mean? Men ändå, peppen. Spenat, grönkål, dahlior, ringblommor åhhhh jag längtar. Musse kommer bara att få trädgårdshandskar och fröpåsar i julklapp det är ett som är säkert.

5 kommentarer:

Andy sa...

Tro mig, det är det enda du kommer få i julklapp också. Och en trädgårdshatt!

Kanelbullen sa...

och fina blommiga stövlar kan du önska dig. Grattis till "täppan"!

Mary sa...

Jaaa det låter toppen. Släng in en toppmatad frysbox och en jordkällare där jag kan förvara skörden när du ändå håller på!

B sa...

men asså guuuud, nu måste du nästan komma till götet och gå en sväng med fröken "trädgårdsguide"

Mary sa...

Jaa guidad tur och så kan du berätta allt om libbstickans idéhistoria!