torsdag 19 augusti 2010

Politiken, dummer!

Beklämmande insikt: jag är så vansinnigt ointelligent att jag inte ens kan svara på frågorna på tidningarnas valkompasser. Ni vet, "Vilket parti passar dig?"-testen, jag går bet på alla frågor känns det som. Värnskatt? Flexicurity? Igår fick jag googla Nato. Skäms lite. Är dum i huvvet, jag veeeeet.

Men en grej, när vi nu ändå pratar politik, en kompis på Fejjan ondgjorde sig i sin statusrad över folk som inte vill säga vad de röstar på, han bah "Speak out!". Jag skulle gärna säga vad jag röstade på senast om jag bara kunde minnas det (vad kan jag säga, fyra år är en lång tid), men själv fascineras jag mest av att alla ska torgföra sina politiska åsikter till höger och vänster hela tiden, och särskilt på Fejjan. Jag kan bara meddela att jag är erbarmligt trött på alla snusförnuftiga och helt ärligt jävligt tråkiga uppdateringar som folk kör med nu inför valet, bah "Jag bryr mig inte om vad du tycker om yadiyadi so put a sock in it will ya". Jag tycker såklart att politik är viktigt men känner mest att gode tid måste vi hela tiden tjöta om'et? Inser givetvis att det ju är meningen att man ska prata om sådant här och att jag i och med detta har blivit som mormor som alltid ojjade sig när det var homosexuella på typ tv:n och bah "Jaja det är väl bra men måste de prata så mycket om det hela tiden", men vad ska man göra? Min reaktion är mest "orka". Håhåjaja.

Inga kommentarer: