onsdag 11 augusti 2010

We don't need no piece of paper from the City Hall, keeping us tied and true

Och alltså det är inte det att jag måstemåste gifta mig, herregud spelar roll (eller ja det gör det ju rent juridiskt och jag är ju en oromantisk pragmatiker) det är bara det att jag vill GÖRA något. Jag blir sådär tolvåringstjurig bah "Alla andra gör det jag vill ocksåååååå". Men det ÄR ju så, alla andra flyttar ihop och gifter sig och skaffar ungar och jag döööör men jag tänker på döttrarna jag inte har VARJE dag och det känns lite sådär och som jag säger till Musse "Jag är inte ung längre vettu". Men så är det. Dessutom, jag vill gifta mig och skaffa barn för att jag blir lite matt på hur jobbiga folk är och hur heteronormativa och konventionellt aptråkiga de flesta är och jag vet ju att jag skulle göra det så mycket bättre. Inte ett av mina mest sympatiska drag, men så är det.

Inga kommentarer: