fredag 3 september 2010

I am NOT drinking merlot

Innan stod jag på Systemet och läste på en flaska och bah "Men vilken druva är det?". Högt. Skämdes lite sen. Har utöver det pallat äpplen och plockat björnbär. Nu blire göttiga efterrätter hela helgen. Ikväll skall det festas till på fransk löksoppa, vitlöksbröd och ugnsbakade äpplen med glass och, naturalement, björnbär. Och OMG Tootsie går på tv ikväll! Bästa filmen. Åttiotal! New York! Dustin Hoffman! Dör på det så bra.

Status annars: för jävlig. Men men

Anyhooow, det blev till sist ett torrt riesling. Jag och syrran försöker hitta ett gott rieslingvin, sauvignon blanc-älskare som vi är. Ni kan inte ana hur mycket jag behöver ett glas vin. Kan inte ana, säger jag er. Skål.

Och OMG igen, glömde berätta att jag blev pissmyreattackerad idag. Stod och plockade björnbär i godan och ro när jag kände hur det stacks på fötterna och med fasa såg att jag var helt översållad av äckliga äckliga myror. Jag hoppade som en gasell, kan jag säga. Hatar naturen, som sagt.

Inga kommentarer: