söndag 5 september 2010

Tell me why I don't like sundays

Känslan just nu: förkyd, ledsen och dum. Mest ledsen över att jag är dum. Jobbig grej med att ha sjukt intelligent och verserad pojkvän när man själv är sådär lagom intelligent (och då menar jag inte intelligent alls) och totalt oförmögen att på ett vettigt sätt formulera sina åsikter i en diskussion: jag vågar inte säga något eftersom jag är rädd att han ska tycka att jag är dum i huvudet. Satt på familjemiddag igår och diskuterade saker och politik och bah "Nej jag håller käften annars kanske Musse gör slut för att jag är dum". Jag såg hans min när jag erkände att jag var tvungen att googla vad i hela friden Nato är för något härom veckan. Hemsk känsla.

Tänker annars att jag måste se Reality Bites igen snart. Den har jag inte sett sedan det begav sig på det glada nittiotalet. Gud vad jag älskade den. Ville se ut som Winona Ryder. Ville vara hon. Sådär älvlik och storögd och mystisk och få den snygga killen på slutet. Jag klippte håret kort men blev klart inte Winona Ryder för det. Var fortfarande ful. Såklart.

Inga kommentarer: