fredag 15 oktober 2010

I wanna do bad things with you

Tittar någon på True Blood? Jag och Musse och två kompisar har haft maratontittningar nu ett tag, och det är så jäkla bra. Jag har missat de flesta av de senare årens hypade tv-serier, och det tog ett tag innan jag gillade TB, men nu är jag helt hooked. Biten, om man ska skoja till det litta. Ja se där är ett skämt som nog alla som har skrivit om vampyrer på senare år har dragit. Skoj, med andra ord. Anyhoooow, första säsongen är okej, andra är döbra och tredje har jag inte kommit så långt på ännu men den är mörkare och tuffare och känns lovande. Men, jag tycker att huvudkaraktärerna är dötrista. Bill är så tråkig att klockorna stannar och kanske är det bara jag men sexig och tuff är inte lika med underbett och väsande röst i min bok. Och taskig lugg! Gode tid luggen och den dåliga färgningen, så illa. Sookie känns menlös och Tara bara stör mig något enormt. Men resten, så jäla bra alltså.

Mina bästa karaktärer:
Lafayette - mimiken, rörelsemönstret, replikerna. Åhh så tuff, älskar. Musse är också förtjust och försökte sig på att slänga in "bitch" och "hooker" i var och varannan mening. Gick sådär. Tänk er en smal, svensk tönt med svintohår och kofta som ger sig på att prata ghetto och ni hajjar att det inte var en vacker syn. Han är lite för vit för att det ska funka, om man säger.

Jessica - min absoluta favorit, hon är helt fabfabfab. OMG på hennes ansiktsuttryck! Om inte hennes karriär går spikrakt uppåt nu så vet jag inte vad.

Eric - swoon på det alltså. Jag och min kompis Anna som också har tittat är helt sålda på Eric och Alexander Skarsgård och bildgooglar skamlöst med safe search off. Hon bah "Jaa han har ju flickvän läste jag....".

Hoyt - åhh söta, söta Hoyt. Vill ju bara att det ska gå bra för honom.

Jason - inga spoilers men hans eskapader i säsong två är helt fab och han är så dum att det är rörande.

All in all, titta!



Jessica. Med huggisarna ute.

Inga kommentarer: