torsdag 21 oktober 2010

Musse mejlar från kontoret

Vi pratar inte så mycket i telefon men den dan när vi inte mejlar typ tjugo gånger finns ju inte. Tidigare ikväll kom det här:

Hej sötnos!
Jag är på jobbet igen, har ont i axlarna.
Ville bara säga hej.

puss


"Ville bara säga hej...", jag blir helt rörd.

Läste förresten följande på en blogg för ett tag sedan och bah "Oh noes, ehh vad ska vi göra nurå?".

Jag inser att jag inte gillar bloggar som bara handlar om män. Eller, för all del, relationer. Inlägg efter inlägg om den här jävla relationen, eller icke-relationerna med män. Gärna med töntiga kodnamn för männen (visst, visst, skulle kunna vara kvinnorna också). Liksom gör något med ditt liv.

Kände ju lite igen mig, om man säger. Töntigt smeknamn? Check! Inlägg efter inlägg? Check! Så efter det har jag försökt rensa bort Musse-inläggen. Men han är så rolig, om ni bara visste. Jag skulle kunna ha en Musse-blogg och bara skriva om honom. Ni hade älskat det, jag vet det. Härom dagen meddelade han stolt att han hade lärt sig något nytt, nämligen konceptet (och termen) "yttermittfältare". Ameh gulle.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt. Jag tänkte faktiskt inte på dig. Du har ju ändå lite distans till din relation... Tänkte kanske mer på typ Kärlekskrank. Eller Själv är bäste dräng. Typ såna. kram!

Anonym sa...

Ps. Läser dem ibland ändå. Varför gör man så mot sig själv?

Mary sa...

Haha jag tyckte mest att det var roligt, och fattade nog att det inte riktigt var mig du menade, men ändå. Jag håller ju meeeed. Jag skäms fär att jag typ läser Elin Kling, och undrar också varför jag gör det. Varför jag läser sådant jag tycker är dåligt. Men det här är bloggar jag inte har koll på alls. Tur är väl det, jag behöver inte mer skräp att läsa.