onsdag 10 november 2010

Åhh vicket party

Inatt vaknade jag av att Musse fäktade intensivt med armarna och tänkte att "Toppen, nu drömmer han mardrömmar också, snart får väl jag en tjottablängare i plytet" men det visade sig att båda hans armar hade somnat och vad han försökte göra var att väcka dom. Så sexigt. Jag följde upp hans armviftande med att säga "Men luktar det inte lite rök...?", varpå Musse typ flög ur sängen och gick upp för att lukta. Vi enades om att det eventuellt kunde röra sig om cigarettrök från grannen. Men ärligt, Musse är lätt tvångsmässig på sådant som att plattor är avstängda, kontakter utdragna och dörren låst, så jag visste att röklukt absolut skulle aktivera honom. Inte en chans att han skulle ligga kvar och säga "Äsch det är nog inget.." och somna om. Imorse, när jag gick ifrån hans lägenhet efter honom, fick han mig att lova att jag skulle se till så att kranen i handfatet var ordentligt stängd. Den nivån liksom. Gubbnivån.

1 kommentar:

barbara sa...

men himmel vad underbart, jag ser det liksom framför mig. viftande armar + röklukt... ! och inte kan jag skratta högt pga 1. får sån hosta 2. väcker grannana.
ja jag vet att jag är lättroad, men ikväll somnar jag garanterat skrattande. love