onsdag 17 november 2010

Är det inte jul snart?

Sen i lördags har jag varit sjukt nöjd med min påbörjade julhandling. Rött sidenband och jättefina julkort köpte jag, åhh älskar julen. Det är liksom dags att börja jula nu, jag orkar inte vänta längre. Även om jag kan tilltalas av amerikansk blingbling-jul så är min bästa julestetik den tyska borgerliga julen, ni vet med äpplen och röda sidenband och kransar på dörrarna och sådär, pepparkakor och halmprydnader i granen. Gammalt och hederligt och myyyyyseligt. Jag funderar på att bli tyskofil, förresten. Jag gillar ju redan sauerkraut, Schwarzwaldtårta och Nietzsche, så jag känner att det finns något att bygga på där.

2 kommentarer:

anna sa...

Och framför allt den tyska PUNKTLIGHETEN! Eller?

Barb sa...

säger bara; nejlikeapelsiner i rött sidenband, hyor, amma, glögg, dörrkrans, tända röda ljus, pepparkakor, lussekattor och grädden på moset - vår fruktkaka!
Längtar...