torsdag 30 december 2010

Nr: 220

Jag bryr mig inte särskilt mycket om nyårsfirande, men litta trevligt vill man ju ha det. Kanske mysa litta med pojkvännen, äta fläskfilé och panna cotta. Nej förlåt, nu raljerar jag visst igen. Men ändå. Förra nyår lagade vi massa mat och jag harvade i köket hela dagen och i år när vi började planera menyn så kände jag bara att att näe jag orkar inte. Jag känner inte alls för att laga mat och hålla på, jag vill bara softa och dricka bubbel och kanske glo på Sound of Music (trots att den går på en reklamkanal, arrgh quelle helgerån) medan jag äter upp det sista av julens fruktkaka. Och sen vill jag äta snittar och dricka mer bubbel och kanske spela TP och spana på fyrverkerier från balkongen och skåla in det nya året. Så det ska vi göra. Exakt det. Det är ju inte sus och dus precis men gud vad jag längtar.

Inga kommentarer: