tisdag 11 januari 2011

Nr: 224

Jag har kollat lite på Desperate romantics på tv nu, serien om prerafaeliterna. Och den är ganska kass, skådisarna är lagom dåliga och det finns inte en karaktär jag ens tycker lite om. Den enda som är bra är ju Tom Hollander som är fullkomligt lysande, men det är ju han å andra sidan alltid. Anyhoooow, en av de finaste komplimanger jag någonsin har fått var just att jag såg ut som en prerafaelitisk kvinna. Kanske var det framför allt mitt hår som föranledde detta, har man långt och böljande svall så går ju tankarna kanske lite dit. Musse sa härom dagen att jag såg ut som Emma Thompson, och helt ärligt, jag vet inte hur jag ska ta det för 1) hon är minst femtio år och 2) jag tror inte ens att han vet hur hon ser ut. Fast å andra sidan har han även sagt att jag vid ett tillfälle såg ut som en blandning mellan George Bush och en apa, så då är ju Emma Thompson onekligen ett fall framåt, om man säger.

3 kommentarer:

Bascha sa...

men Musse då! Har väl aldrig hört på maken... ! Bush - apa!?? Då måste ju Emma vara rena komplimangen, trots åldern!

maja sa...

Han kan vara en apa.

maja sa...

Maaary, vad gör du? :)